×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زندگینامه دکتر ویس کرمی

باسمه تعالی

✨خلاصه ای از زندگینامه دکتر مهرداد ويس‌كرمی (ویرایش مهر ۱۳۹۹)

💠 دکتر ویسکرمی در سال ۱۳۵۰ در خانواده ای مذهبی و کشاورز در شهر ویسیان (شهرستان چگنی) متولد شد.

🔹دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش و دوران دبیرستان را در رشته علوم تجربی در دبیرستان طالقانی خرم آباد گذراند و در سال ۱۳۶۸ با بالاترین معدل استان لرستان، تحصیلات دوران دبیرستان را به اتمام رسانید.

🔻اخذ دکترای پزشکی: در سال ۱۳۶۹ با رتبه ۲۴ منطقه دو، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را انتخاب و با موفقیت از این دانشگاه با مدرک دکترای پزشکی فارغ التحصیل گردید.

🔻جامعیت علمی: از ابتدای ورود به دانشگاه علاوه بر يادگيري علوم پزشكي، به طور جدی به مطالعه علوم دینی نیز پرداخت. ایشان با علوم زیر در حد کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا آشنایی دارند: تفسیر قرآن، عرفان نظری، فلسفه، روانشناسی، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، اندیشه سیاسی اسلام و … .

🔻شاگردپروری: از سال ۱۳۷۵ (دوران دانشجویی پزشکی)، کلاس تفسیر المیزان را در دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و سپس اصفهان برگزار کردند که محصول آن، تربیت تعدادی نیروی متخصص و متعهد در دانشگاههاست.

🔻تدریس در دانشگاه: تدریس غیر رسمی ایشان به «تدریس تفسیر المیزان» در دانشگاه برمی‌گردد ولی تدریس رسمی خود را از سال ۱۳۷۹ در گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اخذ مجوز از «معاونت اساتید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها» آغاز كردند. ايشان سابقه تدريس در ۱۵ دانشگاه کشور را دارا هستند.

🔻بازگشت به لرستان: در سال ۱۳۸۶، در فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه علوم پزشكي لرستان شرکت كردند و با کسب بالاترین امتیاز در بين ۲۳ شركت كننده و پس از انجام مراحل گزینش علمی و عمومی توسط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها به عنوان هیأت علمی گروه معارف، مشغول خدمت شد.

🔻آشنایی با مسائل بهداشت و درمان: ايشان علاوه بر اينكه در دوران تحصیل پزشكي در شبکه بهداشت و درمان حضور داشته‌اند، به واسطه دو سال طبابت در پایگاه هشتم شکاری اصفهان و خدمت در بیمارستان ارتش و نیز چندين سال کشیک در درمانگاههای شبانه روزی با مسائل مختلف حوزه بهداشت و درمان آشنایی دارند.

🔻اخذ مدرک علمی در الهیات: در سال ۱۳۹۳ موفق به اخذ مدرک دکترای تخصصی (PhD) تفسیر قرآن و متون اسلامی از دانشگاه معارف اسلامی قم شدند. ایشان شاید تنها پزشک کشور باشند که در این رشته نیز مدرک دکترا دارند. رساله دکترای ایشان، تحت عنوان «بررسی تطبیقی آرامش روانی در قرآن و روانشناسی» به دلیل نوآوری در حیطه قرآن و روانشناسی، در حد یک نظریه جدید در موضوع «روح و روان» و آرامش روحی و روانی است و در دانشگاه معارف اسلامی بعنوان کتاب به چاپ رسید.

🔻تألیف کتاب و مقاله: نگارش ۲۵ عنوان کتاب و مقاله در حیطه های گوناگون اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و مسائل جوانان، از جمله خدمات فرهنگی ایشان می‌باشد که اکثرا چاپ شده یا در دست چاپ می باشند. یکی از کتب تألیفی ایشان با عنوان «اندیشه ی اسلامی ۲» از طرف نهاد رهبری و دانشگاه معارف اسلامی، بعنوان کتاب درسی گروهها ی معارف اسلامی سراسر کشور در پاییز ۱۳۹۹ چاپ گردید.

🔹 ایشان سابقه خدمت رسانی بعنوان «رئیس کمیته پژوهشی» و «استاد راهنمای» پایان نامه های حوزه علمیه زینبیه خواهران خرم آباد نیز دارا می باشند. حوزه نامبرده طلبه سطح سوم (پایه دهم) در حوزه خواهران در رشته ی تفسیر قرآن تربیت می کند.

🔻کارشناس رسانه و مشاوره: جناب دکتر ویس کرمی، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۸۷ در رادیو و تلویزیون اصفهان و از آن زمان به بعد در سیمای لرستان در موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاقی، خانوادگی و سیاسی به عنوان کارشناس حضور یافته اند.

🔻ریاست شورای بسیج جامعه پزشکی: ایشان در سال ۱۳۹۳ با کسب اکثریت آراء شورای بسیج جامعه پزشکی استان لرستان بعنوان ریاست این شورا برگزیده شدند و این مسؤولیت کماکان ادامه دارد. مدیریت گروه معارف اسلامی و عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، از دیگر سوابق نامبرده می باشد.

🔻نمایندگی مجلس شورای اسلامی:
ایشان در اسفند ۱۳۹۸ مورد اعتماد مردم شریف حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی قرار گرفتند و با کسب … رأی در دور اول انتخابات برگزیده شدند. انتخاب ایشان که با دوری از سنتهای غلط انتخاباتی انجام‌ شد، نقطه عطفی در انتخابات استان محسوب میشود. حاصل سخنرانی های ایشان تحت عنوان آسیب شناسی انتخابات، بصورت یک کتاب آماده چاپ می باشد.
ایشان در حال حاضر عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم و عضو کمیته آموزش عالی و پزشکی این کمیسیون هستند.
انتخاب به عنوان «ناظر مجلس در شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو» و «عضو ناظر مجلس در شورای مدارس غیرانتفاعی استان لرستان» از جمله افتخارات ایشان در مدت کوتاه نمایندگی است.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.