×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
موافق تصویب طرح شفافیت هستم/ مأموران شهرداری باید مودب و دارای شأنیت اجتماعی باشند/ دولت سیزدهم وعده داده است تا پایان چهار سال راه‌آهن خرم‌آباد دورود را تکمیل کند

دکتر مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در گفت و گو با امید لرستان و در پاسخ به سوالی در مورد خودسوزی دستفروش خرم‌آبادی اظهار داشت: در بحث سد معبر تناقض بسیار زیادی داریم، به نحوی که عده‌ای از مردم شهر دوست دارند چهره شهر یک سیمای زیبا و قابل قبول باشد و به شهرداری فشار می آورند که چرا وضعیت سد معبر در شهر اینچنین است.
وی با اشاره به تفاوت دیدگاه عده ای دیگر از مردم خرم آباد در مورد این مسئله، افزود: از طرفی وقتی بحث جمع آوری سد معبر باشد خیلی‌ها طرف کسانی را می گیرند که دستفروش هستند و از این راه ارتزاق می‌کنند و واقعا این مسئله یک بحث مزمن شده است و همین سبب می‌شود که یک نفر به هوای اینکه بخواهد مشکل را حل کند بی‌توجه به سایر مسائل جانبی ورود پیدا می کند.

ویسکرمی عنوان کرد: شهرداری حتما باید در مسئله دستفروش‌ها یک برنامه جایگزین برای این عزیزانی که به خاطر فشار زندگی و با وجود سختی‌ها به شغل دستفروشی روی می آورند داشته باشد و دوم باید آموزش مناسبی به کسانی که مسئول بخش جمع‌آوری سد معبر در این ارگان هستند ارائه شود و کسانی که به این کار گمارده می شوند باید افرادی باشند که دارای شأنیت اجتماعی و مودب باشند و حتی آموزش های لازم برای موارد حادی که پیش می آید را دیده باشند و به نظر بنده این مسئله آموزش یک خلا بزرگی است که در شهرداری ها ما انجام نمی شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس بیان داشت: یک زمانی ما در پلیس راهنمایی و رانندگی این مشکل را داشتیم و عزیزان فکر می‌کردند جمع قاطعیت با احترام سخت است ولی الحمداله هم اکنون به خاطر آموزش‌های روانشناختی و جامعه شناسی، برخورد پلیس در این بخش بسیار خوب شده است.
به نظرم باید هم به فکر آموزش نیروهای شهرداری بود و هم جلسات اقناعی با عزیزان دستفروش داشت و صحبت های آن ها را شنید و راهکارهایی ارائه شود و باید برای آینده به فکر باشیم که این حوادث تکرار نشود.
وی به پشت پرده وقوع چنینی حوادث در شهرداری خرم‌آباد اشاره و تاکید کرد: وقتی در شهرداری خرم آباد نه بر اساس شایستگی بلکه بر پایه روابط، استخدام های آنچنانی رخ داده و متاسفانه بعضی از این استخدام ها به خاطر فشار بعضی از نمایندگان سابق بوده است. در این شرایط دیگر نباید انتظار داشته باشیم نیرویی که آنجا به کار گرفته می شود یک فرد کارآزموده و توانا باشد که بتواند کارش را درست انجام دهد!

ویس کرمی اظهار داشت: این اتفاقات نتیجه آن اشتباهاتی است که در گذشته انجام شده و بعضا هنوز هم ادامه دارد و ما باید در جذب و به کارگیری نیروهایمان حتما یک روش علمی درستی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال امید لرستان در مورد نحوه تامین اعتبار احداث قطار خرم آباد به دورود گفت: قرار شده که دولت سیزدهم تا پایان این چهار سال راه‌آهن خرم‌آباد دورود را تکمیل کند. در صورتی که کل این خط ریلی تا اندیمشک امتداد می یابد.

ویس کرمی خاطر نشان کرد: قسمتی از تامین مالی این طرح از طریق بودجه جاری و بخشی هم می تواند از طریق تهاتر نفت باشد و ممکن است فاینانسورهای خارجی هم در این طرح حضور داشته باشند و به هر حال تلاش شده از منابع موازی و مختلف بودجه طرح تأمین بشود که این کار به سرانجام رسد.

وی گفت: دولت اعتقاد دارد که می تواند این منابع را تامین کند. واقعا راه هایی وجود دارند افرادی که حاضرند با تهاتر نفت پروژه قطار خرم آباد را تکمیل کنند، فقط ما باید موانع قانونی را از جلوی پای آن ها برداریم.

ویس کرمی اظهار داشت: هم اکنون افرادی را داریم که ادعا دارند ما می توانیم پروژه ها را انجام دهیم و در ازای آن نفت تحویل بگیریم و از هیچ تحریمی هم نگران نیستند و دولت قرار است این راه ها را باز کند و ما در جلسه قبل از رای اعتماد به آقای رستم قاسمی، همین مسائل را مطرح کردیم و ان‌شاءالله با همکاری وزیر نفت، راه‌های همکاری که با چین داریم بتوانند راهگشا باشد.

وی با اشاره به هزینه زیاد به سرانجام رسیدن این طرح افزود: این پروژه هزینه کمی نمی خواهد و تا جایی که بنده اطلاع دارم کار خط ریلی خرم آباد به دورود حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خیلی از تونل ها احداث شده و بحث تملک اراضی و احداث پل ها مانده است و اگر پول باشد خیلی زودتر از چهار سال این طرح می تواند به سرانجام برسد و ان‌شاءالله ما پیگیر منابع این طرح هستیم که این وعده دولت وعده صادقی باشد.

وی در پاسخ به سوال امید لرستان در مورد موافقت و مخالفت ایشان با طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: بنده از موافقین این طرح هستم و بر اجرای آن هم تاکید دارم و حتی دیشب در این زمینه توئیت زده ام اما بنده اصلا در این زمینه این نامه صحبتی نشده است.

۱۷ بهمن‌ ۱۴۰۰

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.