×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آزمون دستیاری در تاریخ مقرر برگزار می‌شود مگر دیوان حکم جدیدی صادر کند

دکتر مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست صبح امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با حضور باقری فرد معاون آموزشی و غفاری معاون حقوقی و امور مجلس و مقتدایی نماینده اصفهان به نمایندگی از متقاضیان تقاضای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس برگزار شد، گفت: در این نشست موضوع تقاضای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تخلفات وزارت بهداشت در فرایند آزمون دستیاری که در جلسه روز گذشته کمیسیون به این کمیته واگذار شد مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست بار دیگر استدلال‌های آقای مقتدایی نماینده متقاضیان اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس استماع شد و نظر آن‌ها با استناد به رأی سال گذشته دیوان عدالت اداری در خصوص توقف آزمون (۴۸) بر این مبنا بود که آزمون (۴۹) که قرار است روز پنجشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) برگزار شود نیز لغو و حدود ۲ ماه به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استدلال حقوقی وزارت بهداشت این بود که رأی دیوان عدالت اداری در مورد آزمون (۴۸) بوده و در حکم دیوان آمده که این حکم برای آزمون‌های «مشابه» هم جاری است، اما در حال حاضر آیین نامه تغییر کرده و وزارت بهداشت معتقد است آزمون (۴۹) مشابه آزمون قبلی نخواهد بود.

ویس کرمی یادآور شد: در واقع وزارت بهداشت بر اساس اختیارات خود در تاریخ  ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ آیین نامه آزمون را تغییر داده و بنابراین آزمون ۴۹ مشابه آزمون ۴۸ نخواهد بود. حتی مسئولان وزارت بهداشت مدعی شدند با دیوان عدالت اداری در این خصوص مذاکراتی داشته‌اند و دیوان عدالت اداری در این رابطه قانع شده است.

وی ادامه داد: حتی از آقای غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در این رابطه مشورت گرفته شد که نظر وی نیز در صورتجلسه کمیته خواهد آمد و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز استدلال وزارت بهداشت را موجه قلمداد کرد.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع بندی نهایی جلسه کمیته تصریح کرد: بنابراین آزمون (۴۹) دستیاری پزشکی برگزار می‌شود مگر اینکه دیوان عدالت اداری طی ۲ الی ۳ روز آینده حکم جدیدی مبنی بر توقف آزمون (۴۹) صادر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.