×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعیین ارزش سهام پارسیلون برای واگذاری

دکتر مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای احیای پارسیلون، به فارس گفت: بحمدالله با پیگیری‌های انجام شده در طی سه سال گذشته، منطقه ویژه پارسیلون به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

وی خاطرنشان کرد: بخشودگی مالیاتی شرکت با پیگیری اینجانب توسط وزیر محترم اقتصاد به طور کامل انجام شد، کنسرسیوم پارسیلون در تابستان ۱۳۹۹ به فاصله ۳ ماه از آغاز مجلس یازدهم با مشارکت بانک‌های طلبکار تشکیل شد و سپس هیئت مدیره‌ پارسیلون در سال ۱۴۰۰ تشکیل و ۲ قدم مهم بعدی نیز با استفاده از ظرفیت هیئت مدیره برداشته شد که عبارتند از انجام حسابرسی ویژه پارسیلون براساس اسناد موجود در اسفند ۱۴۰۱به اتمام رسید، به این معنا که الان برای ما روشن است که میزان اموال و دارایی‌های پارسیلون طبق اسناد موجود چقدر است و قدم مهمتر تعیین ارزش سهام پارسیلون بود که راه را برای واگذاری به بخش خصوصی فراهم می‌کند.

ویسکرمی، اقدام مهم دیگر را بازگرداندن ساختمان چند صد میلیاردی اداری شرکت عنوان و تصریح کرد: این ساختمان که سال‌ها توسط مالک قبلی تصرف و اجازه داده شده بود و علاوه بر ارزش حدود چهارصد میلیارد تومانی ساختمان، نیروهای پارسیلون که در تهران مستقر بودند در یک طبقه آن مستقر و از بلاتکلیفی نجات یافتند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ که پارسیلون تعطیل شد، مصوبات گوناگونی برای حل مشکل تصویب شده است. اما قدم نخست همه‌ این مصوبات به تعیین تکلیف مالکیت موقت پارسیلون بوده که بایستی در قالب تشکیل کنسرسیومی متشکل از طلبکاران عمده که بانک‌های سپه، صنعت و معدن، شرکت آتیه دماوند و بانک ملی هستند انجام می‌شد.

ویسکرمی بیان داشت: متاسفانه مسوولان وقت استان موفق به راضی کردن بانک ملی برای شرکت در کنسرسیوم نشده و به همین دلیل کنسرسیوم مزبور تشکیل نشده و بطور طبیعی امکان تشکیل هیئت مدیره پارسیلون و تعیین ارزش سهام و حسابرسی ویژه نیز ابتر مانده است که به لطف خدا با اقناع بانک ملی در قالب اعطای تعدادی سهام توسط اینجانب در تابستان ۱۳۹۹ یعنی چهار سال بعد از مصوبه‌ی ستاد تسهیل کنسرسیوم تشکیل شد و قدم‌های بعدی نیز به دنبال آن برداشته شد.

وی با بیان اینکه البته طبق اسناد موجود تلاش‌های انجام شده قبلی توسط استانداری و اداره صمت در قالب ستاد تسهیل بوده و ردی از پیگیری نمایندگان وقت مشاهده نشد، افزود: به بیان ساده اگر پیگیری درست و موثری انجام می‌شد، کنسرسیوم پارسیلون بجای سال ۱۳۹۹ بایستی در سال ۱۳۹۵ به انجام می‌رسید.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت دادن ترک فعل به شرکت آتیه دماوند کار آسانی نیست، گفت: سایر بانک‌ها از جمله سپه و بانک ملی نیز به عنوان طلبکاران عمده بایستی در تشکیل کنسرسیوم مشارکت می‌کردند که همانطور که گفته شد، بانک ملی برای شرکت در کنسرسیوم اقناع نشده و نقش بنده به عنوان نماینده در اینجا انجام ارتباط میان بانک‌های طلبکار و پای کار آوردن بانک ملی بود که با برگزاری جلسات متعدد و همراهی و همدلی با مدیران وقت استان و استفاده از ظرفیت‌های نماینده مجلس برای جبران حلقه‌های مفقوده بود.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت پارسیلون دارای هیات مدیره و مدیرعامل است و دفتر اداری تهران با ارزش حدود چهار صد میلیارد تومان در اختیار شرکت قرار دارد، بدهی‌های شرکت به تامین اجتماعی تا حدود زیادی تعیین تکلیف شده، جرایم مالیاتی شرکت به صورت کامل بخشودگی گرفت.

وی با بیان اینکه طی نامه‌های متعددی به وزارت اقتصاد، شرکت آتیه دماوند، دادگستری استان و استاندار نسبت به ضرر و زیان‌های که آقای یعقوبی به عنوان مالک قبلی به شرکت وارد نموده هشدار دادم، افزود: با تعیین تکلیف و اعلام تصمیم بانک ملی مبنی بر انصراف از مشارکت در سرمایه‌گذاری و نیز اعلام آمادگی بانک سپه مبنی بر مشارکت در سرمایه‌گذاری، مشکلات پیش روی واگذاری شرکت به بخش خصوصی برطرف شده و امیدوارم در جلسه‌ی هفته جاری کمیته واگذاری شرکت آتیه دماوند که با حضور اینجانب و نمایندگان اقتصادی استانداری برگزار می‌شود، تصمیم نهایی در مورد واگذاری شرکت به بخش خصوصی اتخاذ و اعلامیه آن طی مرداد ماه جاری در روزنامه‌های مربوط درج شود.

اعلامیه واگذاری به بخش خصوصی بصورت رسمی درج خواهد شد

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون اقداماتی که در جهت رفع مشکلات حقوقی برای ورود سرمایه گذار وجود داشته انجام شده و اعلامیه واگذاری به بخش خصوصی نیز طبق قانون بصورت رسمی درج خواهد شد.

ویسکرمی با بیان اینکه نیمه اول کار بر عهده بنده و مدیران استان بوده است که با تلاش شبانه‌روزی انجام شد، افزود: نیمه دوم به رغبت سرمایه‌گذار دارای اهلیت فنی و سرمایه لازم و کافی برای ورود به سرمایه‌گذاری بستگی دارد که البته در این زمینه هم نیاز به همدلی و همفکری و مراقبت ویژه بوده که این موارد در کمیته واگذاری شرکت آتیه دماوند به عنوان متولی قانونی واگذاری بایستی به انجام برسد.

وی تصریح کرد: آنچه تاکنون انجام شده نتیجه رایزنی‌ها، همفکری و جلسات متعدد و مستمر اینجانب با مسوولان استانی و زحمات مدیران استانی انجام شده و جز با عنایت الهی این راه دشوار قابل طی شدن نبود، اما این پایان کار نیست بلکه امیدواریم اینک که مشکلات حقوقی واگذاری پارسیلون به بخش خصوصی برطرف گردیده، شاهد ورود یک سرمایه‌گذار دارای تخصص و سرمایه کافی به پارسیلون باشیم که هم کارخانه کنونی به اندازه مقدور احیا شود و هم سرمایه‌گذاری اساسی در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید صورت پذیرد.

اختصاص منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد به پارسیلون

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی برای شهر خرم آباد صادر شده و برای عملی شدن نیاز به معرفی سازمان مسوول از طرف استان دارد، گفت: بدلیل عدم آمادگی و وجود مشکلات متعدد شرکت پارسیلون طی همفکری که با مدیران استانی انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که ابتدا شرکت پارسیلون و حسابرسی و تعیین ارزش سهام آن انجام شود و در این صورت است که اختصاص منطقه ویژه به پارسیلون می‌تواند در ایجاد رقابت در سرمایه گذاران برای ورود به سرمایه‌گذاری مفید و موثری واقع شود.

ویسکرمی بیان داشت: قابل ذکر است که در طی حسابرسی ویژه شرکت پارسیلون تا مرز انهلال هم پیش رفت ولی با پیگیری‌های متعدد، بصورت مشروط باقی ماند و روشن است که چنین شرکتی نمی‌توانست به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد معرفی گردد.

راه اندازی پارسیلون مطالبه چندین ساله مردم لرستان برای توسعه اشتغال و درآمدزایی است، امکانی که در صورت فراهم شدن بار قابل توجهی از اقتصاد استان و حتی کشور را بر دوش کشیده و قادر به تامین نیازهای داخل و خارج خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.