×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتظار ما از فنی و حرفه ای این است که در بالفعل نمودن ظرفیت های مغفول مانده استان منشاء تحول باشد

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مهرداد ویس‌کرمی، روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰، دکتر ویس‌کرمی با مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان دیدار کرد و در این دیدار به راهکارهای برون‌رفت از کاستی ها و موانع موجود در مسیر مهارت آموزی و ایجاد اشتغال به تبادل نظر پرداختند.

در این جلسه دکتر ویسکرمی با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی راکد در استان اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی شخص بنده، بحث اشتغال است، که بخشی از آن ناشی از صنایع در خواب مانده استان است؛ این در حالی است که بالفعل شدن همه صنایع استان نیز، جوابگوی کامل جوانان جویای کار لرستان نخواهد بود؛ بنابراین زمینه اشتغال افراد را بایستی فراهم نمود، که  لازمه اش توانمند کردن افراد است که این مهم  را آموزش فنی و حرفه ای بخوبی انجام می دهد.

ایشان در ادامه افزود: مهارت آموزی برای شخص بنده جایگاه والایی دارد، جوانان مدعی کار و بدون مهارت، با اخد آموزش ها و کسب مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند شغلی ایجاد نمایند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تاکید بر فرهنگ سازی مهارت و حرفه آموزی اذعان کرد: نباید زمان را از دست داد، با توجه به ظرفیت و ثروت های خدادادی لرستان بایستی آموزش های مهارتی را به سمت آموزش های نوین سوق داد و جوانان ماهر تربیت کنیم که  در راستای ایجاد شغل های بومی و درآمدزایی گام بردارند.

دکتر ویسکرمی خاطرنشان کرد: قابلیت و پتانسیل های ثروت آفرین استان، حتی در برخی موارد غنی تر از ذخایر نفتی است.

ایشان افزود: از مشکلات دیگر جامعه امروز رو به فرونی یافتن بانوان بدون شغل در سطح استان است که در مرتفع سازی این امر، آموزش های فنی و حرفه ای بسیار موثر بوده و می تواند از گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

دکتر ویسکرمی در ادامه ضمن تاکید به همگام و همراه سازی دستگاه های اجرایی در راستای رونق کسب و کار در استان، اظهار داشت: معتقدم در حوزه اقتصاد استان، باید به فرهنگ سنتی و فطری خودمان برگردیم و به استفاده مشترک از امکانات همدیگر روی آوریم؛ بایستی به سمتی برویم که با استفاده از دانش و تخصص مربیان آموزش فنی و حرفه ای استان ،امکانات و تجهیزات سایر ارگان ها و  با حمایت نهادهای حمایتی و دادن تسهیلات به متقاضیان مهارتی و کار آفرینان، به رونق و شکوفایی امر اشتغال در استان کمک کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.