×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ما با تمام قوت از بحث آب و منابع طبیعی استان و همچنین گیاهان دارویی باید حمایت کنیم چرا که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی دارد

دکتر ویسکرمی در بازدید ترویجی از طرح ترویج گیاه دارویی موسیر شهرستان خرم‌آباد و مرکز جهاد کشاورزی قائد رحمت روستای کریم آباد رازان، اظهار کرد: مزیت برتر لرستان بحث آب و کشاورزی و دامپروری است.

وی ادامه داد: ما از ابتدای نمایندگی تمرکز خود را روی توسعه کشاورزی و تأمین منابع آب و آب پایدار و قابل تنظیم استان، در حیطه شرب و کشاورزی گذاشتیم.

دکتر ویسکرمی با اشاره به پیشرفت سد گاشمار، تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که ما باید روی آن تمرکز داشته باشیم گیاه دارویی است، بنا بر نظر کارشناسان استان لرستان ۷۰ درصد کل اتحادیه اروپا تنوع گیاهان دارویی دارد.

وی بیان کرد: منطقه کریم‌آباد ظرفیت بسیار خوبی برای بحث موسیر دارید به طوری که موسیر وحشی در این منطقه به طور طبیعی به اندازه نیاز مردم وجود دارد.
وی افزود: با وجود جهاد کشاورزی لرستان، بنیاد برکت و خود مردم که بانی این کار شدند آبان ماه سال گذشته حدود ۶۵ هکتار موسیر در این منطقه کشت شد که با بارندگی‌ها و سرمای هوای امسال خیلی خوب رشد کرده‌اند.

ویسکرمی بیان کرد: این محصول دیم بوده و در زمین‌های منابع طبیعی قابل کشت است، بناست حافظ منابع طبیعی باشیم و با این اقدام مقدار زیادی از چالش بین کشاورزان و منابع طبیعی حل می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون اختلاف زمین‌های منابع طبیعی با کشت کشاورزان تا زمان تعیین و تکلیف معارض در دادگاه برای امسال نیز تمدید شد اما مهم این است که کشت‌های ما در این زمین‌ها در راستای حفظ منابع طبیعی باشد.

وی بیان کرد: در این راستا گیاهان دارویی یکی از بهترین گزینه‌هاست، ما با تمام قوت از بحث آب و منابع طبیعی استان و همچنین گیاهان دارویی باید حمایت کنیم زیرا که درآمدزایی و ارزش افزوده بالایی دارد.

۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.