×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیشرفت‌های کشور، محصول تفکر دوران دفاع مقدس است

دکتر مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: دفاع مقدس یکی از نقاط عطف تاریخ ایران و به‌ویژه ایران اسلامی است، از این جهت که ملتی برای خدا قیام کرد و ایستادند و دشمنان با انگیزه حمله به ارزش‌های دینی و استقلال کشور، جنگ تحمیلی را آغاز کردند.

وی افزود: در چند‌ صد سال اخیر، جنگ تحمیلی علیه ایران، اولین جنگ عقیدتی حساب می‌شد و مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی برخاستند و از خاک وطن دفاع کردند ولی دشمن با شکست مواجه و ایستادگی ملت ایران سبب شد تا حتی یک وجب از خاک کشور هم به دشمن داده نشود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهمترین دلیل رشادت رزمندگان برای دفاع از ارزش‌ها و وطن، رهبری پیامبرگونه امام‌ راحل در تشکیل بسیج بود که در نتیجه، گروه‌های مختلف مردم در قالب بسیج پای کار آمدند و توانستند دشمن را به عقب برانند.

ویسکرمی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس به عشق رسیدن به کربلا در برابر دشمن ایستادند، گفت: رزمندگان اسلام نشان دادند که از حق دفاع می‌کنند، دفاعی که برخاسته از عقاید به حق ملت ایران بود.

وی عنوان کرد: رزمندگان ایران، رسیدن به کربلا برایشان بسیار مهم و ارزشمند بود که امروز حضور پرشور در مراسم پیاده‌روی اربعین در واقع همان امتداد مسیر را نشان می‌دهد و آنچه سبب شد تا مردم از وجب به وجب این خاک دفاع کنند، اعتقاد قلبی به انقلابی بود که شکل گرفت و اینکه امام‌ راحل را به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با جان و دل قبول داشتند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهاد ادامه دارد، افزود: بعد از اتمام جنگ تحمیلی، بسیج به صورت منسجم‌تر و با تجربیات دوران دفاع مقدس ادامه دارد و در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف ملی و جهانی حضور پرشوری داشته است.

ویسکرمی خاطر نشان کرد: جبهه مقاومت که با اقتدار در دنیا شناخته شده است، با استفاده از الگوگیری دوران دفاع مقدس توانسته معجزاتی را رقم بزند به‌طوری که آزادی عراق و سوریه توسط جبهه مقاومت از دست داعش به برکت الگوگیری از دفاع مقدس بوده است.

وی بیان کرد: امروز تفکر بسیجی در عرصه محرومیت‌زدایی، سازندگی، علمی، فرهنگی بسیار موفق عمل کرده و بسیاری از فعالیت‌های عمرانی در کشور به برکت اراده مردمی بسیج است و بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، محصول همان تفکر بسیجی دوران دفاع مقدس است.

انتهای خبر/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.