×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دانش‌آموزان برای مقابله با سیاه‌نمایی دشمن روایت‌گر پیشرفت‌های کشور باشند

دکتر مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح «پویش مهر» از سوی رییس جمهور برای روایت پیشرفت‌های کشور گفت: پرسش‌گری و مطالبه‌گری حق دانش آموزان است و باید به جای خود محفوظ بماند، اما در بحث روایت پیشرفت از سوی دانش آموزان که رییس جمهور مطرح کردند بهترین راه این است که خود مدارس ایده‌های پژوهشی به دانش آموزان ارائه دهند.

نمایشگاه‌های منطقه‌ای و استانی از پژوهش‌های دانش‌آموزان در مورد پیشرفت کشور برگزار شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: دانش آموزان نیز می‌توانند پس از دریافت ایده‌ها، پیشرفت‌های کشور را جستجو و سپس به زبان خود از طریق کاردستی، نقاشی و نماهنگ روایت کنند و نتایج پژوهش‌های آنان در قالب نمایشگاهی به صورت منطقه‌ای و استانی در مدارس در معرض دید قرار گیرد و جوایزی هم در این زمینه تعیین شود تا دانش آموزان با انگیزه بیشتری پژوهش کنند.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای کشور برای دانش آموزان تبیین شود، اظهار داشت: با رشد تکنولوژی دانش آموزان هم دسترسی خوبی به اطلاعات دارند از این رو باید آنها به آموزش داده شود تا ایده‌های خود را برای بیان پیشرفت های کشور ارائه کنند چراکه اگر دانش آموزان این موضوعات را درک کرده و با زبان خود به هم سن و سال خود انتقال دهند موثرتر است و اصل هدف که بیان پیشرفت های کشور است به خوبی تبیین خواهد شد.

دانش‌آموزان باید برای مقابله با سیاه‌نمایی دشمن روایت‌گر پیشرفت‌های کشور باشند

ویس کرمی ادامه داد: بیان روایت های کشور از زبان دانش آموزان به رشد و انگیزه آنها کمک می کند و اگر در هر مدرسه ای استاد راهنما دانش آموزان را هدایت کند که خودشان روایت‌گر باشند بهتر می‌توانیم به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: اگر دانش آموزان دستاوردهای کشور را متوجه شوند قطعا امید و نشاط در جامعه تزریق می شود و به رشد و توسعه کشور کمک هم می کند.

دانش‌آموزان روایتگر پیشرفت کشور باشند امید و نشاط جامعه افزایش می‌یابد

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در داخل کشور ناامیدسازی از آینده و سیاه‌نمایی از گذشته کشور است و تمرکز این اقدام دشمن هم روی جوانان و نوجوانان است، اظهار داشت: بهترین راه روشنگری برای دانش آموزان این است که به وسیله مشوق‌ها و در قالب برنامه‌هایی که در مدارس طراحی می‌شود، تحقیق و پژوهش کنند، البته این مسیر هر چند که کار پیچیده ای نیست اما به یک راهنما نیاز دارد، فرد توانمندی که یک شیوه نامه تعریف کند تا قابلیت عملیاتی و اجرا شدن در مدارس را داشته باشد به طوری که خود دانش آموزان به این نتیجه برسند که باید روایتگر پیشرفت های کشور باشند و این اقدام خود به خود در مقابل سیاه نمایی دشمن نتیجه بخش است.

کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس تشکیل شود

نماینده مردم خرم آباد در مجلس افزود: راه دیگر در تبیین دستاوردهای نظام، بحث کرسی های آزاد اندیشی و گفت و گو است که علاوه بر دانشگاه ها می تواند در مدارس نیز با حضور معلمان شکل بگیرد.

انتهای خبر/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.