×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمریکا از علم برای کشتار انسان‌ها استفاده می‌کند

دکتر مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: وقتی صحبت از علم و دانش می‌شود به این معناست که در سایه علم و دانش اسراری از عالم هستی برای انسان روشن می‌شود که با استفاده از این اسرار می‌تواند بر طبیعت و نیز سایر انسان‌ها تسلط پیدا کند و مشکلات خود را برطرف نماید، در واقع یکی دیگر از کاربردهای علم بشری، قدرت حل مشکلات و غلبه بر بیماری‌ها و ایجاد رفاه برای بشر است.

وی افزود: به همین دلیل است که در روایات معصومین صحبت از دو نوع علم به میان آمده است که عبارت‌اند از علم مفید و علم غیرمفید، علم غیرمفید شامل نوعی از دانش است که برای سعادت انسان فایده‌ای ندارد و یا اینکه برای سعادت او مضر است؛ سلاح‌های کشتار جمعی که توسط قدرت‌های استکباری ایجاد شده یک مثال بارز از علمی است که در جهت سعادت بشر نیست و سعادت دنیوی و اخروی او را به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استکبار همانند آمریکا، هم علوم غیرمفید برای بشر را ترویج می‌کنند و هم علومی را که می‌تواند در جهت صلح و آرامش استفاده شود در راستای به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی و کشتار انسان‌های بی‌گناه استفاده می‌کنند.

ویسکرمی بیان کرد: استفاده جنگ‌طلبانه از انرژی هسته‌ای به جای استفاده صلح‌آمیز آن، استفاده از سلاح‌های میکروبی به جای مبارزه با بیماری‌ها و به‌کارگیری اشعه لیزر در هدایت سلاح‌های کشنده به جای استفاده در درمان بیماری‌ها از این قبیل است.

وی گفت: همین که روزی به نام استفاده از علم در خدمت توسعه و صلح نامگذاری شده، حاوی این پیام است که نبایستی جامعه جهانی به جای استفاده درست از علم و دانش، سراغ انواعی از علوم برود که برای سعادت انسان مفید نیست یا اینکه در جهت تخریب ارزش‌های انسانی و زندگی مادی و دنیوی انسان‌ها استفاده می‌شوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین این نامگذاری حاوی این پیام ارزشمند است که در کنار یادگیری دانش باید اخلاق، تعهد و دینداری را نیز به دانشجویان و دانش‌آموزان خود بیاموزیم و آنها را برای تامین سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها تربیت کنیم وگرنه علم و دانش بشری مانند تیغ دولبه‌ای است که بسته به اختیار انسان، می‌تواند بر علیه سعادت یا در راستای آن باشد.

انتهای‌ خبر/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.