×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
قول دولت برای به سرانجام رساندن طرح‌های آبخیزداری شهرستان چگنی/ ملاک ارزیابی عملکرد نماینده/ انتقال پادگان‌های ارتش براساس آمایش سرزمینی است و نمایندگان اجازه دخالت در این امر را ندارند/ چهل درصد از اعتبارات در اختیار نمایندگان را به شهرستان چگنی اختصاص دادیم و در صورت تخصیص، پروژه‌های تعریف شده در راستای محرومیت زدایی، اجرایی خواهند شد

روز جمعه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۱، دکتر ویسکرمی با حضور در نمازجمعه این شهرستان، به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز به ایراد سخن پرداختند.

دکتر ویسکرمی طی این سخنان گفتند: «برای ارزیابی نماینده، دو ملاک متفاوت وجود دارد. یکی اینکه ببینیم نماینده در چارچوب وظایف و اختیاراتش، مسائل کلی مردم را پیگیری کرده یا نه یا اینکه آیا نماینده مشکل شخصی من را حل کرده یا نه؟! نتیجه ارزیابی این دو ملاک با یکدیگر متفاوت است.
ملاک دیگر این است که بپرسیم آیا نماینده طی چهار سال، تمام مشکلات ما را حل کرد؟ یا اینکه بپرسیم که آیا حرکت نماینده رو به جلو بوده یا نه؟
نتیجه این که تحلیل‌هایمان را باید در این چارچوب قرار بدهیم. یک اینکه آیا حرکت نماینده رو به جلو بوده یا نه؟ یکی هم اینکه آیا مسائل کلی مردم و آنچه وظیفه‌اش بوده را پیگیری کرده یا نه؟
نباید توقعات را از نماینده، غلط تعریف کنیم.»

ایشان ضمن انتقاد از انتظارات عده‌ای در مورد دخالت نماینده در انتصابات، همه را به پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نادرست بودن دخالت نمایندگان در انتصابات فراخواندند.

دکتر ویسکرمی با اشاره به نتایج پیگیری‌هایشان در مورد انتقال تیپ ۲۸۴ ارتش و واگذاری پادگان ۰۷ خرم‌‌آباد، هر گونه تصمیم‌گیری برای انتقال پادگان‌های نظامی را تنها براساس سیاست ‌های دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند و گفتند: «این جابه‌جایی‌ها بر اساس آمایش‌های سرزمینی صورت می‌گیرد و هیچ نماینده مجلسی توان و اجازه دخالت در این امر مهم را ندارد.»

نماینده خرم‌‌آباد و چگنی در مورد جزییات بودجه در اختیار نمایندگان توضیح دادند: «امسال برای اولین بار با همکاری برادر بزرگوار جناب آقای مرتضی محمودوند، با بیش از بیست ساعت جلسه کارشناسی با مدیران دستگاه های اجرایی در خرم‌آباد و چگنی، نحوه هزینه‌کرد این بودجه را براساس اولویت‌ها و محرومیت‌ها مشخص کردیم که پیش از این جدول توزیع این اعتبارات با جزییات کامل در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است. در این توزیع، چهل درصد بودجه به شهرستان چگنی و شصت درصد به شهرستان خرم‌‌آباد اختصاص داده شده است. ان‌شاءالله به هر میزانی که این اعتبارات تخصیص یابد، پروژه‌های تعریف شده در راستای محرومیت‌زدایی اجرایی خواهند شد.»

دکتر مهرداد ویسکرمی ضمن تأکید بر حمایت مردم از مسئولان پرکار و کارآمد، عدم شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران در لرستان را از مهم‌ترین چالش‌های استان برشمردند و اضافه کردند: «نماینده شما در مجلس باید آبروی شما باشد. باید در تصمیمات مهم کشوری، اثرگذار باشد. نمایندگان و به طور کلی مسئولان را رصد کنید و قدردان مسئولان خدمتگزار باشید. بنده به شما خیانت نخواهم کرد. دروغ و چاپلوسی هم بلد نیستم اما در کار شما هم کم‌کاری نخواهم کرد.»

همچنین دکتر ویسکرمی در مورد پیگیری‌های انجام شده برای احیای پروژه‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات خوابیده حوزه‌های انتخابیه خرم‌‌آباد و چگنی، از جمله پارسیلون، پوشاک، صدر فولاد، بیمارستان نیایش، فولاد شماره دو، سد گاشمار (تنگ معشوره)، هتل صخره‌ای، دهکده گردشگری و سلامت و … و همچنین تعیین تکلیف مجتمع سبزی‌پرور پس از سی سال، راه‌اندازی داروخانه هلال احمر، اخذ مجوز رشته فیزیوتراپی و … گزارش مختصری ارائه دادند و ابراز امیدواری کردند به زودی بسیاری از مشکلات زیرساختی حوزه‌های انتخابیه با این پیگیری‌ها رفع شود.

ایشان همچنین سه پروژه آبخیزداری رفتخان، سد چگنی ۱ و ۲ و چم دیوان را در دست بررسی برشمردند و گفتند: « رئیس سازمان جنگل ها و مراتع قول داده که اگر بتواند هر سه و در غیر این صورت، دو مورد را به سرانجام برساند.»

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.