×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
لزوم صداقت داشتن مسئولان با مردم/ شغل من دفاع از حق مردم است/ کم‌کاری جهاد کشاورزی در ترویج کشت‌های کمتر آبدوست بین کشاورزان/ یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم بخش بیرانوند اتصال بخش به آزادراه است/ دو کار عمده و اصلی بنده در عرصه قانونگذاری در مجلس؛ حل اختلاف مردم با مسکن و شهرسازی و حل تعارض کشاورزان با منابع طبیعی

دکتر مهرداد ویسکرمی، رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان و نماینده مردم شریف خرم‌‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه، نهم فروردین ۱۴۰۱ ضمن حضور در بخش بیرانوند و گفت و گو با مردم محترم و مسئولان این بخش، در جمع مردم در مصلی این بخش، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط ایشان و بررسی مشکلات و مسائل بخش پرداخت.

رئیس مجمع نمایندگان با تأکید بر لزوم صادق بودن با مردم، حل مشکلات با همراهی و تعامل سازنده مسئولان با مردم را ضروری دانست و با اشاره به پیگیری و رهاسازی آب پشت سد ایوشان برای استفاده کشاورزان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ گفت: «امسال هم به احتمال زیاد با کم‌آبی روبه‌رو خواهیم بود. بنده در ابتدای پائیز ۱۴۰۰ به فکر این مسئله بوده‌ام و همان زمان با مسئولان جلساتی برای مدیریت این مسئله برگزار کرده‌ام. طی دو سال اخیر اگر این مشکل مدیریت نمی‌شد، قطعا شاهد تنش‌های اجتماعی در این بخش بودیم. برای امسال هم قطعا به فکر مدیریت کم‌آبی در منطقه خواهیم بود و باید با جلسات کارشناسی در این مورد تصمیم‌گیری شود تا مردم منتفع شوند. شغل من دفاع از حق مردم است اما واقعیت این است که امسال هم تنش آبی داریم و باید با این مسئله کنار بیائیم.
در مطالعات سد ایوشان، برای بخش بیرانوند تخصیص آبی وجود نداشته است. اما با وجود برخی شائبه‌ها و پیگیری‌هایی که بنده داشتم، آقای مهندس حسن نژاد به صورت شفاهی گفتند در مطالعات سد، تنها مقدار کمی تخصیص آب برای صنعت در صورت راه‌اندازی صنایع در این بخش در آینده، در نظر گرفته شده است.»

دکتر ویسکرمی با اشاره به تعیین گروه کارشناسی برای مطالعات سد داربلوط و اصلاح فرهنگ کشاورزی گفت: «پیگیر تأمین اعتبار مطالعات سد هستیم تا وارد مرحله بعدی کار شویم.
یکی از راه‌های مقابله با کم‌آبی این است که به فکر کشت‌هایی باشیم که کمتر آب‌دوست هستند. مثل موسیر، به لیمو، آویشن، گل هیرو و … که برای کشاورز سودمند هستند.»

ایشان با اشاره به اهمیت بالای کشاورزی در استان و هم‌چنین کم‌کاری جهاد کشاورزی استان در ترویج کشت‌های کمتر آبدوست بین کشاورزان گفت: «بنده مشاور کشاورزی دارم. در صورت تمایل شما، مشاور بنده برای شما کلاس‌ آموزشی تشکیل می‌دهد، از زمین‌هایتان بازدید می‌کند و ما هم سعی میکنیم از مراکز مختلف مثل کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، استانداری و … برای شما تسهیلات وام اشتغالزایی در همین زمینه فراهم کنیم.»

دکتر ویسکرمی در ادامه با اشاره به پیگیری دریافت تسهیلات و تجهیزات برای شهرداری بیرانشهر، یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم بخش بیرانوند را اتصال بخش به آزادراه دانست و گفت: «به وزیر راه در این مورد اخطار داده‌ام و با ایشان و رئیس جمهور مکاتبه کرده‌ام. با استانداری هم رایزنی کرده‌ام. یکی از مشکلات پیش روی این کار این است که عوارضی آزادراه نباید آسیب ببیند. در نهایت مسئولان باید یک پروژه جدید با رعایت همه جوانب برنامه‌ریزی کنند و برای این پروژه اعتبار جدید تعریف شود.»

نماینده خرم‌‌آباد و چگنی در تشریح دو کار عمده و اصلی در عرصه قانونگذاری در مجلس گفت: «یکی در بحث تعارض زمین‌های مردم با مسکن و شهرسازی بود که با پیگیری‌های بنده از طریق بسیاری از مسئولان و تلاش در صحن مجلس، قانونی تصویب و مقرر شد پس از نوشتن آئین‌نامه توسط دولت، این تعارضات تا قبل از سال ۱۳۹۴ تعیین تکلیف شود. حدود ۱۱ هزار خانوار در لرستان با این مشکل مواجه بودند که با تصویب قانون تعیین تکلیف خواهند شد.
دیگری بحث تعارض کشاورزان با منابع طبیعی بود که از مشکلات اصلی و مطالبات مردم از بنده بود. بعد از نامه نگاری به وزیر، سران قوا و حتی جلسه مشترک سران قوا به این نتیجه رسیدم که برای رفع این تعارضات باید قانونگذاری کرد. این قانون هم با زحمت و تلاش بسیار تصویب و ابلاغ شد. طبق این قانون کشاورزانی که با منابع طبیعی تعارضی دارند باید شکایت کنند تا پرونده ای در کمیته رفع تداخلات برایشان تشکیل شود‌. نکته مثبت قانون اینجاست که از این به بعد و تا زمان صدور رأی نهایی توسط کمیته رفع تداخلات که بین پنج تا ده سال به طول می‌انجامد، کشاورز می‌تواند زمین را بکارد و جریمه نخواهد شد.»

دکتر ویسکرمی با اشاره به مشکل برق بخش و همچنین آسیب دیدن جاده ورودی بیرانشهر در اثر ساخت آزادراه گفت: «در حال پیگیری هستم که استانداری محترم، جاده را ترمیم کنند.
مشکل برق بیرانشهر را هم از طریق مهندس خودنیا در حال پیگیری هستم. به محض تملک زمین، ان‌شاءالله اداره برق مشکل برق منطقه را حل خواهد کرد.»

ایشان در پایان با اشاره به دو طرح ساماندهی کارکنان دولت و رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: «طرح ساماندهی کارکنان دولت در نوبت صحن مجلس است و بعد از تعطیلات در صحن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معتقدم طرح رتبه بندی معلمان با تمام پیچیدگی‌هایش خوب تصویب شد و آئین‌نامه باید توسط دولت نوشته و ابلاغ شود.»

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.