×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نطق پیش از دستور دکتر ویسکرمی در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس

متن نطق پیش از دستور دکتر ویسکرمی در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ (آل عمران – ۱۴۰)اگر (در اُحد) به شما آسیبی رسید، به دشمنان شما نیز (در بدر) آسیب رسید (پس مقاومت کنید). این روزگار را با (اختلاف احوال) میان خلایق می‌گردانیم تا خداوند مقام اهل ایمان را معلوم کند و از شما مؤمنان (آن را که ثابت است) گواهِ دیگران گیرد. و خدا ستمکاران را دوست ندارد.

با سلام و احترام به همه حضار، مردم شریف ایران و مردم غیور و ولایتمدار استان لرستان به خصوص حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

شهادت مظلومانه چهار تن از دلاورمردان لرستانی و در اغتشاشات اخیر، سند افتخار ولایتمداری و وطن دوستی مردم لرستان و برملاکننده چهره واقعی مدعیان دروغین شعار «زن زندگی آزادی» بود. چرا که همه این عزیزان در خارج از استان لرستان پر پر شدند و جان عزیز خود را فدای امنیت و آزادی ایران اسلامی نموده اند. نبرد حق و باطل از همان ابتدای خلقت و در خانواده آدم ابوالبشر آغاز شد. با کشته شدن هابیل توسط برادرش گمان می رفت که ریشه حق از جا کنده شده و قصه خوبان به پایان رسیده است. اما چنین نشد و نبرد دائمی حق و باطل، سکه رایج زندگی فرزندان آدم گردید.

ز کران تا به کران لشکر ظلم است ولی

ز ازل تا به ابد دولت درویشان است

فلسفه وجودی انقلاب اسلامی، ایستادگی یک ملت بزرگ برای اسقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و در یک کلمه اعتلای کلمه الله بود و در این مسیر موفقیت های چشم گیر و ناکامی های تلخی به چشم می خورد اما حجم ناکامی ها در این میان ناچیز است.

دشمن به دنبال آن است که مقصد ملت مومن و تمدن‌ساز ایران را از خدا به خرما و از عرش به فرش منحرف کند و ما را به بندگی طاغوت بازگرداند.

استکبار جهانی ما را ذلیل می خواهد و با ایران مستقل، آزاد و یکپارچه مشکل دارد و چون تفکر ولایت فقیه را ضامن تحقق این کمالات می داند، ستون خیمه را نشانه گرفته است.

هنر انقلاب اسلامی این بود که جوانان را از عشرتکده‌ها بیرون کشید و آنها را در دفاع مقدس آسمانی کرد و این فرمول را به گستره جهان صادر و نهادینه کرد. در همان زمان هم شیطان، گروهی از جوانان ما را فریب داد که بعضا از خانواده‌های محترم و مبارزی بودند و قصه نبرد حق و باطل باز هم امتداد پیدا کرد.

راهکار مبارزه با باطل را هم قرآن مشخص کرده؛ «احدی الحسنیین» یا به زبان ساده پیروزی یا شهادت.؛ همان چیزی که هیچگاه دشمنان خارجی و منافقین داخلی نتوانستند عمق این مفهوم بنیادین را درک کنند و این انقلاب هنوز ظرفیت تربیت جوانان و نوجوانان خود و آسمانی کردن آنان را دارد.

فرهنگ، عفت، میهن‌دوستی و خداپرستی در ذات ایرانی نهفته است و تا جایی که تاریخ نشان می‌دهد این مردم موحد بوده‌اند و به همین دلیل بیگانه پرستی، بی‌نزاکتی، وطن فروشی و دین‌فروشی در این مملکت مشتری دائمی ندارد.

خشونت‌های اغتشاشات اخیر هم ریشه در همین عدم همراهی مردم با دشمنان انقلاب اسلامی دارد چرا که اغتشاشگران، پس از ناامید شدن از همراهی مردم به انتقام از مردم روی آوردند.

البته خداوند با کسی عهدی ندارد؛ جز عهد خودش؛ « وَأَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ» و جمهوری اسلامی چاره‌ای ندارد جز اینکه معاد و معاش مردم را توأمان فراهم کند. به همین منوال کسی حق ندارد به بهانه مشکلات اقتصادی به ارزش‌های اسلامی و ملی دهن‌کجی کند و دیگری مجاز نیست که مشکلات معیشتی مردم را به گفتاردرمانی و دعادرمانی حواله دهد.

امنیت و عدالت حداکثری هدف تشکیل حکومت اسلامی است و چاره‌ای جز پایبندی به قانون وجود ندارد . لذا هرگونه دعوت به تفرقه و قانون شکنی حتما ریشه در القائات دشمن دارد.

دشمن بداند اهل سنت ایران محب اهل بیت (ع) و طرفدار جمهوری اسلامی بوده و برای استقرار و حفظ آن شهدای فراوانی تقدیم نموده اند. لذا پیشنهاد می‌کنم آب در هاون نکوبند و انتقادات برادران اهل سنت را به اختلافات مذهبی یا مخالفت با اصل نظام تاویل نکنند.

استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی در یک جنگ ترکیبی، تمام خباثت و ناجوانمردی خود را در قالب امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌ای به میدان آورده و یک جنگ شناختی تمام عیار را آغاز نموده است که حتی‌الامکان حقیقت، بیان و روشن نشود و اگر حقیقتی هم بیان شد با تحریف، توهین و افترا گوینده را از بیان حقیقت و سایرین را از دفاع از او پشیمان کند. راهکار اساسی در این مقطع شکستن مارپیچ سکوت رسانه‌ای به وسیله جهاد تبیین است و تنها در این صورت است که رسانه دشمن دو طرفه می‌شود و مکر او به خودش باز می‌گردد.

به عنوان نمونه عینی خشونتی که معدود داعشی های وطنی برای ایجاد رعب و وحشت در مردم انجام و با دستان پلید خود در فضای رسانه‌ای منتشر می‌کردند، پرده از چهره کریه آنها برداشت و همه مردم فهیم ایران به زودی دریافتند که این قماش نه به کرامت زن اعتقاد دارند و نه برای زن و آزادی و زندگی مردم بیگناه ارزش قائل بوده و به همین دلیل علیرغم فشار سنگین معیشتی و دلخوری‌های جدی از عملکرد برخی مسئولان، با آنها همراهی نکردند.

تهدید واقعی برای انقلاب اسلامی چند نوجوان هیجان‌زده یا چند به اصطلاح سلبریتی که معبود آن ها تعدادی فالوورهای مجازی است و یا معدودی اغتشاشگر خیابانی نیست بلکه تهدید واقعی، دور شدن از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی همانند عدالت و مردم‌داری و شایسته‌سالاری است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.