×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
متن نطق پنج دقیقه‌ای روز گذشته‌ی دکتر ویسکرمی در صحن علنی مجلس

متن نطق پنج دقیقه ای دکتر ویسکرمی در صحن علنی مجلس در تاریخ ۱۴۰۱٫۱۰٫۱۸

      بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الله تعالی: كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ.(سوره مدثر/ آیه ۵۱- ۵۰)

این آیات وصف حال کسانی است که تا دیروز با سوء استفاده از رأفت و رحمت اسلامی، امنیت مردم را به چالش کشیده و سعی در فلج کردن کسب و کار مردم داشتند و امروزه بر اساس مستندات موجود، مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار می گیرند.

امروزه در مورد حاج قاسم سلیمانی زیاد گفته و شنیده می‌شود و انصافاً هرچه در مورد او گفته می‌شود چون از سنخ عشق است، نامکرر است.

حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و گلی از بوستان ولایت است اما دم زدن از حاج قاسم در عین کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوی نفاق و کج فهمی می‌دهد.

آنان که از صراط مستقیم امام و رهبری فاصله گرفته اند، سلیمانی را اسطوره ای دست نیافته می خواهند که قابل تکرار نباشد در حالی که کمالات حاج قاسم برآمده از روحیه ولایت پذیری او بود؛ او بیش از افتخار به عنوان سردار، به سربازی عشق می ورزید و خود را فدایی اسلام و احکام الهی می دانست فهم این نکته باعث می‌شود که جمله های متشابه از حاج قاسم را به معنای تایید گناه بدحجابی یا کشف حجاب نشماریم، حجاب ضروری دین است و با سخن و گفتار کسی قابل تحریف و تنزل نیست و محکم اندیشه و اعتقاد و رفتار حاج قاسم بندگی خدا بود.

هیچ مسئولی حق ندارد برای فرار از ناتوانی خود، ارزش های الهی و اسلامی را به حراج بگذارد همانگونه که حکومت اسلامی در بحران ارزی وظیفه مدیریت دارد، در بحران های اخلاقی و اجتماعی هم مسئول است و نقش خواص و علما و نخبگان فکری جامعه در چنین مواقعی مشخص میشود.

البته خواص بی بصیرت مردگان متحرک هستند و از آنان توقعی نمیرود.
در مورد بانیان وضع موجود هم زیاد شنیده می شود به نظر بنده هر کسی با گفتار یا رفتار یا موضع‌گیری خود حکمی از احکام الهی را تضعیف نموده و یا به عنوان مدیر، انسان بی کفایت یا ناتوانی را منصب داده است یا با یک تماس خارج از قانون، برای کسی سفارش نموده یا مساله حزبی و جناحی خود را بر مصالح ملی و دینی ترجیح داده است یا به قانون غلطی، آگاهانه یا بدون تحقیق کافی رای داده یا در یک جلسه تصمیم گیری مهم، علم خود را پنهان ساخته یا دیده بر عیوب آشکار مافوق خود بسته یا به دلیل همزادپنداری شخصی و خانوادگی و حزبی گناهی را سبک جلوه داده و از هنجارشکنان حمایت نموده است یا برای کسب رأی، ارزش های الهی و بخصوص عدالت را به فراموشی سپرده و یا در مقابل امام مسلمین به اجتهاد و خودرأیی پرداخته یا با بیان گزاره ای اثبات نشده اذهان عمومی را آشفته ساخته و یا در زمینه موضوعی که علم کافی نداشته در تریبون رسمی، ژست دانشمند گرفته… یا برای خوشایند فرد و گروهی ارزش ها و مجریان عدالت را تضعیف نموده است، همه و همه از جمله بانیان وضع موجود هستند و در پیشگاه تاریخ و خداوند مسئول!

موکول کردن دفاع از احکام و ارزش‌های الهی به حل مشکلات معیشتی یک «تئوری شیطانی» و «تسویف بی‌حاصل» است. اتفاقا همه انبیاء و اولیاء الهی در اوج سختی‌ها، به فرامین الهی پایبند بوده و جان و مال و اهل خود را فدای بندگی خدا نموده‌اند.

نقشه راه هم روشن است؛ عمل دقیق و بی‌کم و کاست به احکام و الهی و قانون!
مردم امروز از تبعیض ناروا شکایت دارند وگرنه سختی همیشه کم و بیش بوده و خواهد بود.

در پایان از بصیرت مردم بزرگ و مؤمن ایران، بخصوص خواهران متدین و مؤمن که دشمن را ناکام گذاشتند و با صبر انقلابی خود، استکبار جهانی را به عقب راندند، سر تعظیم و ادب فرود می‌آورم و به این همه بصیرت و زمان‌شناسی آنان آفرین می‌گویم.
البته برخی از خواص بی‌بصیرت و فرصت‌طلب هم عادت کرده‌ایم و نیک می‌دانیم که در نزد مردم مومن و انقلابی ایران وزنی ندارند و قابل اعتنا نیستند.

در پایان از صبر انقلابی نیروهای حافظ امنیت در حین اغتشاشات و انجام دقیق مأموریت پس از پایان اغتشاشات، کمال تقدیر و تشکر را دارم و بر بازوی آنان بوسه می‌زنم. این عزیزان عشق به آسایش و امنیت مردم را با خون خود اثبات کردند و با اهدای جان خود، پرده از چهره‌ کریه و خشن دشمنان انقلاب و مردم ایران برداشتند.

والسلام

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.