×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جهاد دانشگاهی لرستان در پرورش گونه‌های سازگار گیاهان دارویی پیش‌قدم است

دکتر مهرداد ویسکرمی دوشنبه ششم اردیبهشت سالجاری از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان بازدید کرد و در این بازدید در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که در برخی عرصه‌ها نظیر پژوهش و گشودن راه‌های جدید و مسائل  علمی سابقه خوبی دارد.

 

وی افزود: جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در حوزه مطالعات و تحقیقات محسوب می‌شود.

 

دکتر ویسکرمی افزود: در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واقع در محل بام لرستان یک سری کارهای تحقیقاتی روی گیاهان دارویی در حال انجام است.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشت گیاهان دارویی و پرورش نژادهای خوب و تعیین گونه‌های سازگار گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان پیش‌قدم است.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ فضا و مکان کمبودهایی وجود دارد، ادامه داد: باید امکانات و فضای لازم در اختیار این نهاد در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی قرار داده شود و منابع طبیعی استان برای توسعه این فضاها همکاری لازم را با آنها داشته باشد.

 

ویس‌کرمی کشت گیاهان دارویی را یکی از مزیت‌های برتر لرستان عنوان کرد و با بیان اینکه باید تلاش شود گونه‌های دارویی که با اقلیم و شرایط استان سازگار است تولید و برای کشت در اختیار کشاورزان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌های استان برای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و … باشد.
وی گفت: کارهای خوبی توسط جهاد دانشگاهی در بام لرستان انجام شده و باید در کنار آن از صنایع تبدیلی برای تهیه عصاره گیاهان استفاده شود و این محصولات با بسته‌بندی و برند استان صادر شود.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لرستان به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی یکی از استان‌های بسیار ممتاز کشور است به‌طوریکه به اندازه  ۷۰ درصد اتحادیه اروپا تنوع  گونه‌های گیاهی داریم.

 

وی تصریح کرد: لرستان قابلیت تبدیل به قطب تولید گیاهان دارویی کشور را دارد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.