×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هیچ‌گاه نگاه قومی و طایفه‌ای به مناطق مختلف حوزه انتخابیه نداشته‌ام/ تعریف شهرستان در مورد چگنی، در عمل باید محقق شود/ مشکلات به صورت مکتوب به دفتر بنده تحویل داده شود تا پیگیری کنم/ فرهنگ کشاورزی باید اصلاح شود/ تحقیق و تفحص از وزارت نیرو ثبت کرده‌ام تا بتوانم حجم سد گاوشمار را به حدی برسانم که آب پایدار منطقه تأمین شود

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی دکتر ویسکرمی، جلسه شورای اسلامی شهر دوره در تاریخ یکم آبان‌ماه، با حضور دکتر مهرداد ویسکرمی، نماینده مردم شریف خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهری در شهر دوره برگزار و مسائل و مشکلات این بررسی شد.

دکتر ویسکرمی در این جلسه گفت: «شهرداری‌ها، نهاد عمومی غیردولتی هستند. اما در جریان گذاشتن نماینده از اتفاقات و مسائل شهرهای حوزه انتخابیه توسط مسئولان شهری، ارزشمند است. با توجه به اینکه حوزه انتخابیه بنده، شامل دو شهرستان است، تلاش کرده‌ام نگاه عادلانه‌ای داشته باشم. شهرستان چگنی به خاطر تازه تأسیس بودن و بی‌توجهی مسئولان، در جایگاهی که باید باشد، قرار ندارد. تعریف شهرستان در مورد چگنی، در عمل باید محقق شود. یکی از مشکلات چگنی، اصطلاحا مدیرانی پروازی هستند! عدم استقلال ادارات چگنی نسبت به خرم‌‌آباد، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است. برای استقلال بعضی ادارات مثل اداره ثبت اسناد، پیگیری کردم و محقق شد. بنده هم به عنوان نماینده مردم، طبق قولی که داده بودم، در چگنی دفتر ارتباط مردمی افتتاح کرده‌ام.»

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی ادامه داد: «بنده تلاش کرده‌ام عقب‌ماندگی تاریخی پیش آمده که بخشی از آن مربوط به نگاه‌های طایفه‌ای و عدم توزیع مناسب امکانات در منطقه است، تا حدی رفع شود. به طور مثال توزیع ناعادلانه تراکتور طی سال‌های اخیر یک نمونه از این بی‌توجهی‌هاست که سال گذشته پیگیری کردم، سهمیه شهرستان برگشت و از این به بعد رعایت می‌شود.»

دکتر مهرداد ویسکرمی با تأکید بر تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات گفت: «بنده هر کاری بتوانم در جهت رفع مشکلات مناطق مختلف حوزه انتخابیه انجام می‌دهم، اما به هیچ وجه نگاه قومی و طایفه‌ای نداشته و ندارم.»

ایشان با تشریح وضعیت امکانات و تجهیزات پزشکی بیان کرد: «در بخش درمان، بعضی امکانات بیمارستانی به علت کوچک بودن شهر، به دوره تعلق نمی‌گرفت. اما پیگیری کردم و دستگاه دیالیز، اکو و سونوگرافی گرفتم. الان بهترین دستگاه رادیولوژی در دوره است. طبق معیارهای وزارت بهداشت، به خاطر جمعیت کم، بعضی امکانات به دوره تعلق نمی‌گرفت. بنده سعی کردم برای ایجاد این حق تلاش کنم. به طور مثال دستگاه سیتی اسکن آوردم که این حق ایجاد بشود.

دکتر ویسکرمی اضافه کرد: «در بخش ورزش، یکسری از شاخص‌ها در مورد شهرستان چگنی تابه‌حال دیده نشده. مثلا بنده برای گرفتن تشک کشتی پیگیری کردم. دو تخته تشک برای دوره، یکی هم برای ویسیان گرفتم. برای شاهیوند هم پیگیری می‌کنم.»

نماینده خرم‌‌آباد و چگنی با اشاره به حجم کم مخزن سد گاوشمار گفت: «سد گاوشمار برای شهرستان چگنی بسیار حائز اهمیت است. با پیگیری‌های انجام شده، توانستم حجم مخزن را تا سیصد میلیون مترمکعب افزایش دهم. الان هم با تحقیق و تفحصی که از وزارت نیرو ثبت کرده‌ام، تلاش می‌کنم حجم سد را بالاتر ببرم که حداقل آب پایدار منطقه تأمین بشود.»

دکتر ویسکرمی با شفاف‌سازی پیرامون ۱۵ میلیارد از بودجه گفت: «موردی که باید به طور شفاف عرض کنم و قبلا هم اطلاع‌رسانی کرده‌ام، این است که مجلس تصمیم گرفت نماینده‌های حوزه انتخابیه در مورد ۱۵ میلیارد از بودجه نظر بدهند. نماینده به این پول دسترسی ندارد و صرفا می‌تواند نظر بدهد. در این باره با مسئولان استان مشورت کردم و با همکاری خانم حسن ‌پور، قرار شد پنج میلیارد تومان به بیمارستان نیایش خرم‌‌آباد، هشت میلیارد تومان به ورودی خرم‌‌آباد و چگنی و دو میلیارد تومان هم به پل شهید سلیمانی اختصاص داده شود.
البته مطلب مهم این است که بودجه تا به حال تنها ۵۰ درصد محقق شده. واقعیت این است که وضعیت بودجه کشور خوب نیست. هیچگاه شرایط اقتصادی کشور ایتقدر بد نبوده است.»

نماینده حوزه انتخابیه خرم‌‌آباد و چگنی در مورد بعضی مشکلات دوره گفت: «برای حل مشکل مکان زباله با منابع طبیعی رایزنی خواهم کرد و برای حل مشکل ساخت مسجد و مصلی هم بهتر است با خیرین ارتباط بگیریم. البته اگر پروژه‌ها و کارخانه‌ها به سرانجام برسند می‌توانند در بحث‌های فرهنگی هم مشارکت کنند. بنده به بعضی سرمایه‌گذاران گفته‌ام یکی از انتظارات ما بسته فرهنگی برای منطقه است.
درباره طرح مسکن با آقای کرم الهی صحبت کردم. جواب ایشان این بود شهرهایی که در طرح نیامده‌اند، به این دلیل است که زمین مناسب نداشتند. در شهرهای کوچک هم شیوه کار به صورت خودمالکی است، به این معنی که تسهیلات ارزان به صاحبان زمین یا صاحبان خانه‌های فرسوده و روستاییان داده می‌شود.»

دکتر ویسکرمی ضمن اشاره به اهمیت بحث آموزش اضافه کرد: «فرهنگ کشاورزی ما باید اصلاح شود. پیگیر مشورت دهی به کشاورزان از طریق مشاور در دفتر خودم هستم. باید کشاورزان کشت گیاهان دارویی و … را آموزش ببینند.
با پیشنهاد بنده که در مجلس هم تصویب شد، تا زمانی که حکم نهایی کمیته رفع تداخلات داده نشده، مانعی برای کشت‌ زمین‌های مورد اختلاف کشاورزان و منابع طبیعی وجود نخواهد داشت.»

ایشان همچنین در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: « این طرح به علت کارشناسی نبودن طرح، فعلا متوقف شده اما دولت موظف است ظرف ۴۵ روز در این باره لایحه بدهد.»

دکتر ویسکرمی از مسئولان شهر دوره خواست مسائل و مشکلات به صورت مکتوب به دفتر ایشان تحویل داده شود تا هر کدام را از اداره مربوطه پیگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.