×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
متن نطق ۷ دقیقه ای دکتر مهرداد ویس‌کرمی در صحن علنی مجلس؛ ۱۷ آذر ۱۴۰۰

متن نطق ۷ دقیقه ای دکتر مهرداد ویس‌کرمی در صحن علنی مجلس؛ ۱۷ آذر ۱۴۰۰:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ.
به خدایی که پیامبر را به حق مبعوث فرمود زیر و رو می شوید و چه زیر و رو شدنی و غربال می شوید آن هم چه غربالی، به گونه‌ای که بالاترهای شما فرونشین و فرونشینان شما بالانشین خواهند شد، همانند دانه‌های غله درون دیگ جوشان!» (خطبه ۱۶ نهج البلاغه)

در این شرایط معیشتی به عنوان عضو کوچکی از حاکمیت از مشکلات و نارسایی‌های موجود شرمسارم، اما خوب است همگی مروری بر آموزه‌های قرآنی داشته باشیم تا در سایه آن راه را گم نکنیم.
یکی از سنت‌های قطعی الهی امتحان مدعیان دینداری است.
«أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ» (عنکبوت ۲)

«چه بسا محاصره دشمن و اتحاد آنها همانند جنگ احزاب، دیدگان را خیره و افراد ضعیف الایمان را به سوء ظن گرفتار می کند و جان ها از ترس به گلو می رسد.» (بقره ۲۱۴)

«در این حال است که مومنان راستین، بیش از گذشته به وعده های الهی اطمینان می یابند و در باطن مشکلات، بارقه نصرت الهی را با چشمان بصیر خود تماشا می‌کنند.» (احزاب ۲۲)

«گاهی فشار زندگی چنان است که مومنان از درون و بیرون تحت فشار مشکلات قرار می‌گیرند و به اتفاق پیامبر خویش می گویند که نصرت خدا کجاست؟!» (احزاب ۱۰)

«همواره شیطان، ما را از نداشتن ها می ترساند و به گناه و معصیت می خواند و خداوند متعال به مغفرت و فضل خود وعده می‌دهد.» (بقره ۲۶۸)

ملت عزیز ایران! حفظ استقلال و امنیت و عزت کشور در سایه استقامت به دست می‌آید و به لطف خدا تاکنون از گردنه‌های به مراتب دشواری عبور کرده‌ایم و فقط بایستی مواظب باشیم در این امتحان جدید رفوزه نشویم که انشاالله نصرت الهی نزدیک و قطعی است.

در ادامه به اختصار به چند نکته ملی و استانی اشاره می‌کنم:

۱. در مذاکرات با کشورهای غربی، اصل بر عدم اعتماد و گره نزدن معیشت مردم به مذاکرات است.
۲. دولتمردان و روسای محترم سه قوه مراقبت کنند که بازدید میدانی لازم است اما کافی نیست و لازم است همه ما از اظهارنظرهای غیرکارشناسی پرهیز کنیم و دو صد چندان گفتار و کردار خویش در جوانب امر اندیشه کنیم.
۳. رحلت عالم مجاهد جناب حجت الاسلام صادقی را تسلیت عرض می کنم و به نمایندگی از مردم شریف لرستان برای ایشان طلب مغفرت دارد و تعالی مقام را دارم.
۴. پیشاپیش سفر ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان را ارج می نهم و از زحمات دولت سیزدهم کمال تشکر و قدردانی را داریم. مهار بیماری سرکش کرونا تنها یک مثال از همت بلند دولتمردان دولت سیزدهم است.

مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ
چرا که وعده تو کردی و او به جای آورد

جناب آقای رئیسی! اگر آب برای دیگران فقط آب است، برای لرستان هم آب و هم نان است؛ سوگ‌مندانه عرض کنم که در سالیان گذشته، مافیای آب از نجابت و صبر انقلابی مردم لرستان سوءاستفاده کرده و حق استان را در تخصیص آب و سدسازی ضایع نموده است.
اینکه در یک استان با مزیت برتر کشاورزی و دامپروری، حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب خروجی آب داشته باشیم و ظرفیت موجود در سدهای استان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب و درصد زمین‌های حاصلخیز آبی نصف میانگین کشوری باشد، با کدام عقل و منطق قابل تفسیر است؟!
در تنش‌های آبی اخیر که به برکت ظلم تاریخی مافیای آب به تنش اجتماعی کشیده شد، جوانان لرستانی هم برافروخته شدند اما زمانی که متوجه خوشحالی دشمنان از تنش‌های موجود شدند با اشاراتی از نماینده ولی فقیه در استان کمی آرام گرفتند و اینک خار در چشم و استخوان در گلو، منتظر اقدام عملی دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی هستند؛ چرا که معتقدند دولت کریمه سیزدهم زبان نجابت و کرامت را می فهمد و صبر و متانت نجیبانه را با نجابت و عدالت گستری پاسخ می‌دهد و به ظلم تاریخی مافیای آب پایان خواهد داد.
مردم حوزه انتخابیه منتظر اقدام عملی دولت در ساخت سدهای مخمل‌کوه، سراب تلخ، گاوشمار، زیبا محمد، بهرام کش، داربلوط و کانال های پایین دستی سد ایوشان هستند. سد بختیاری که گل سرسبد سدهای برق آبی و گردشگری کشور است.
مهمترین مطالبه مردم، برگشت حجم سد گاوشمار (معشوره) به همان ۱/۲ میلیارد اولیه است که به ناحق تقلیل یافته است. سدی که از برکت بارش‌های سرشار رحمت الهی برای پنج شهرستان استان تامین کننده آب شرب، صنعت و کشاورزی قابل تنظیم است و نیز برای سایر استان‌ها ذخیره مهم استراتژیک محسوب می‌شود. مهار خسارت های سیل و آبگرفتگی و تولید برق و گردشگری از دیگر مزایای این سد ارزشمند خواهد بود.
ما شاخص‌های علمی تخصیص آب و سدسازی را به رسمیت می‌شناسیم، اما ملاک‌های قلابی مافیای آب و دور باطل حواله دادن تخصیص آب و سدسازی به همدیگر را تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.